Sosyal medya yönetimi nasıl yönetilir?

  • 11 Ekim 2022
  • Vovo Media
  • 6 min read

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ NASIL YÖNETİLİR?

FacebookInstagramYoutube ya da Twitter gibi sosyal medya platformları ile beraber hayatımıza girmiş olan sosyal medya, günümüzde içerisinde de son derece etkili olan araçlar olarak görülmektedir. Milyonlarca kişiye ulaşması açısından önemli olan görevler üstlenen uygulamalar içinde, aynı zamanda da marka gelişimi içerisinde de rol oynamaktadır. Hayatımızın hemen hemen her yerinde bu kadar girmiş olması nedeniyle de tüm markalar, sosyal medyaya ilişkin olarak daha fazla görev vermektedir. Herhangi bir kurumsal firma ya da marka fark etmeden de neredeyse tüm kuruluşların da etkili olan bir sosyal medya yönetimlerini yapmaları gerekmektedir. Marka bilinirliğinin artırılmasını sağlamakta olan faaliyetler, aynı zamanda e-ticaret hacminin de gelişmesini desteklemektedirler. Instagram platformu üzerinden pek çok farklı olarak bulunan ürünün satıldığına da şahit olabilirsiniz. Aynı şekilde yine Facebook platformu ve sayfası ile ilgili tanıtımların da yapılması açısından da epey etkili olan bir kanala dönüşebilmektedir. Tüm bu çerçeve içerisinde de sosyal medya yönetiminin gerçekleştirilmesi açısından belirli bir bütçenin de ayrılması gerekmektedir.

Özellikle de sosyal medya üzerinde reklam verme işlemleri, etkileşim oranını da zamanla arttırmaktadır. Ürün satışlarını ve hizmet bilinirliğini de doğrudan arttırmakta olan bu reklamlar, böylelikle de ürünlerinize daha fazla geri dönüş almayı sağlamaktadır. Hacmin büyümesi sonrasında da kar oranlarının artış görülmesi de mümkün hale gelmektedir. Kuruluşların gelirlerinin arttırmalarına yardımcı olan sosyal medya platformları, aynı zamanda da kullanıcılar üzerinden geri bildirim almak açısından da etkili bir kanal olarak kullanılmaktadır. Aynı zamanda hedef kitlenin de belirlenmesi durumunda, kullanıcıların isteklerinde öğrenilmesi ve satış hacminin de belli oranda artması, sosyal medya yönetimi ile elde edilmiş olan faydalar arasında görülmektedir.

Etkili bir sosyal medya platformlarının yönetimi gerçekleştirmek açısından yine bu konu hakkında uzman olunması gerekmektedir. Her ne kadar Facebook ya da Instagram gibi platformlarında kullanımları basit olarak tutulmuş olsa da ne yazık ki yanlış adımlar atılması halinde, fayda elde etmeyi engellemektedir. Üstelik de yanlış bir adım atmak, var olan bütçelerin de gereksiz yere harcanmasına ya da satışlarınızın azalmasına da sebep olabilir. 

Verimli Olarak Bir Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemli Olmaktadır?

  1. İlk olarak sosyal medya platformlarının iş potansiyelleri çok büyüktür.
  2. Tanınmış olan markalar ya da işletmelerde marka bilincinin artırılmasından mağaza ziyaretlerine kadar olan hedeflerinin pazarlama hunisi içerisinde başarıyla yürütmek açısından sosyal medya platformları üzerinden yararlanılmaktadır. Ancak bunu başarabilmek adına verim sağlayan bir sosyal medya ekip kurulmasına ihtiyaçları bulunmaktadır.
  3. Sosyal medya pazarlamacılığı yapılan yoluyla ulaşmak istemiş olduğunuz daha fazla hedef ve bu kanal açısından da daha fazla insan kaynağına ihtiyacınız olacaktır. Bu talep sonucunda da karmaşık olan sosyal medya platform ekibi yapılarının da kurulmasına yol açmaktadır.
  4. Sektörünüz ya da segmentiniz yani seslenmiş olduğunuz kitleniz ne olursa olsun, müşterilerinizin birçoğu ve hatta potansiyel müşterilerinizin de önemli bir kısmı sosyal olmaktadır.

Sosyal Medyayı Yönetimine Nereden Başlanılmalıdır?

Sosyal medya platform yönetim biçiminizi nasıl optimize etmeye başlayacağınızdan tam olarak emin değilseniz, endişelenmenize gerek yoktur. Ayrıca bu konu, birçok pazarlamacının da kafasını kurcalamakta olan oldukça önemli bir sorundur.

Doğru adımı atarak başlamak açısından üç önemli olan bu maddeleri takip etmeniz gerekmektedir:

  1. İlk olarak sosyal medya platformlarınızın denetimini yapmalısınız.
  2. Doğru olan sosyal medya platformlarının yönetimine karar vermelisiniz.
  3. Hedef kitlenizi yani sesleneceğiniz kitlenizi de iyi bir şekilde analiz etmelisiniz.

Bu adımları tam anlamıyla tamamlamanız, sosyal medya platform yönetimi ve pazarlama çabalarınızı da doğru yöne yönlendirecek olan temel bilgileri sağlamaktadır. Sonuç olarak da, elde ettiğiniz kaynaklarınızı da işe yaramakta olan veya işe yaramayan stratejilere de indirgeyebilirsiniz.

Bir sosyal medya platformlarının denetimini gerçekleştirmek, sosyal medya platformlarını yönetme şeklinizi de büyük ölçüde iyileştirebilmektedir.

  • İlk olarak bu iyileştirme sayesinde size uygulamış olduğunuz stratejilerinizin etkinliğinin de ayrıntılı olarak bir resmini verecektir.
  • Kaynaklarınızı da nereye harcamanız gerektiğini tam anlamıyla belirlemenizi sağlamaktadır.
  • Hangi sosyal kanalların ya da sosyal platformların en fazla sonuç getirdiğini göstermektedir.
  • Aynı zamanda sosyal medyanın da web sitesi sonuçlarınız üzerinde olan etkisini de gösterecek

Adım 1 ilk adım; Farklı olan bölgeler üzerinden ve farklı olan alt markalara ait olanlar dahil, şirketlerinizin tüm sosyal medya profillerini listelemeniz gereklidir.

Adım 2; Takipçi büyümeleri, katılım sonuçları belirli aylar içerisinde ortalama olan katılım oranları dahil olmak üzere, yayınlama sıklığının ne durumda olduğu, en ilgi çekici olan içerik biçimleri, en iyi performans gösteren yani stratejilerin tutmuş olduğu gönderiler, soru cevap oranları, ortalama olarak verilen cevap süreleri, izleyici olanların ilgi alanları, demografik olan özellikler ve davranışları ve bununla beraber topluluk duyarlılığı gibi de temel performans ölçütlerini gözden geçirmek açısından sosyal medya platform analizlerini kullanmalısınız.

Adım 3; Tüm bu bilgileri yerleştirmek açısından ve daha rahat analiz etmeniz açısından da bir sosyal medya platform yönetimini denetim şablonuna yerleştirmelisiniz.

Adım 4 son adım;Verileri bu tablo üzerinden analiz edin ve iyileştirmeyi kullanabilecek olan alanları belirlemelisiniz. 

Sosyal medya yönetimi sayesinde daha verimli ve olumlu sonuçlar alacaksınız.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir