
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ İÇİN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?
Sosyal medya platformları, daha yeni olan teknolojiler üretmektedir ve bu etkisinin sayesinde de daha fazla büyümeye devam eder. Sosyal medya büyümesinde aynı zamanda tüm şirketlerin üzerinde de sosyal medya üzerinde etkili olmasına neden olmaktadır. Şirketlerin edinmiş oldukları bu yoğun etkinlikleri sayesinde dijital pazarlama dünyası açısından olumlu olsa dahi bu yoğunluk sebebiyle beraber sizin fark edilme ve mesajlarınızın da dikkat çekme olasılıkları her geçen gün daha da düşmektedir. Tüketiciler zaman içinde daha da fazla olduklarından dolayı yeni ve özgün içerikler üretilmesi gereklidir. Sosyal medya yönetiminde bu yüzden dikkatli olunması gereklidir. Bu dikkat edilmesi gerekenler;
1- Fotoğraf kullanım durumu
İnsanlar sosyal medya üzerinde gözlerine hitap eden şeylere “göz atarak” inceleme yapıyorlar. Bu yüzden fotoğraf sosyal medya üzerinde bir vazgeçilmezdir. Sosyal medya üzerinde paylaşmış olduğunuz her postu fotoğraf kullanarak paylaşmalısınız. Fotoğraflı olarak yayınlanmış olan sosyal medya içerikleri, fotoğrafsız olarak paylaşılanlara oranla %70 oranın üzerinde etkileşim yaratma şansına sahiptir. Diğer bir yandan mobil uygulama da ilk olarak fotoğraf görünüyor ve ekran üzerinde de ciddi bir yer kaplamaktadır. İçeriklerinizi sosyal medya da paylaşım yaparken, imaj gücünden de yararlanma şansınız bulunmaktadır ve bu etkiyi yaratmak amacıyla da dikkat çeken fotoğraflar ya da imajların kullanması gereklidir.
2- Paylaşmak için doğru zamanı yakalamak
Sosyal medya platformlarında, kesin olarak doğru paylaşım zamanı olarak bir şey bulunmaktadır ancak markanız açısından da genel olarak daha yoğun olan etkileşim durumunu yaratan saatleri bulmak analizleri gerçekleştirerek mümkün olmaktadır. Burada önemli olan asıl konu kendi hedef kitlenizin yani sizi takip eden kişilerin tam olarak nelerden hoşlandığı ve bu kitlenizin de yaygın olarak hangi saatler içerisinde aktif olduğu da oldukça önemlidir. Örneğin öğrencilere yönelik olan bir hizmetiniz söz konusu ise öğleden sonrasında okul çıkış saatleri içerisinde paylaşım yapmak daha etkili olacaktır. Doğru zamanı yakalamanızı sağlayacak olan en kısa ve ana yol A/B testi yapmak olmaktadır.
3- Paylaşımlarınız da videolar ve giflerden yardım almak
Türkiye üzerinde tartışmasız olarak okumanın yerine tam olarak bir video ya da gif ülkesi olmaktayız. Eliniz içerisinde herhangi bir materyal ya da video veya gif üretmek açısından bu konuda maddi kaynaklarınız da eğer yeterliyse ne olursa olsun düzenli olarak video ve gif paylaşımlarında da bulunabilirsiniz. Etkisini tahmin edemeyeceğiniz kadar olumlu bir şekilde alacaksınız.
4- Tek bir platform üzerinden hepsini yönetmeye çalışmamalısınız
Birden fazla sosyal ağ üzerinden hesabınız bulunabilir ki elinizde pek çok bulunan markanın da birden fazla ağ üzerinde de hesabı bulunuyor. Bu hesapları da tek bir merkez üzerinden yöneteceğiniz, tek tık üzerinden de hepsi üzerinden birden fazla paylaşım yapabileceğiniz platformlar da bulunmaktadır. Bu sosyal medya platformları kesinlikle hayat kurtarmaktadır ve kolay olan işlem yaparak, monitoring avantajı da sunuyor. Ancak içerik paylaşımı yaparken, her içeriğinizi de aynı anda hepsinden aynı anda paylaşım yapmamalısınız. Çünkü;
· Her sosyal platform kullanıcılarının kendine göre farklı olan takipçi ve vakit geçirme sebepleri bulunmaktadır. Örneğin Instagram platformu açısından hazırlamış olduğunuz eğlenceli olan içerik ya da oluşturmuş olduğunuz gifler, Linkedin platformu açısından uygun bir seçenek olmayabilir. Bu yüzden de her ağ açısından da ayrı olacak içerikler üreterek, ayrı olacak şekilde paylaşmanız veriminizi ikiye katlamanıza yardımcı olacaktır.
· Sosyal platformların hepsinde farklı olan fotoğraf boyutları da ve içerik tipleri de bulunmaktadır. Facebook platformu açısından da uygun olan fotoğraf boyutlarını aynı zamanda da Twitter platformu açısından uygun olmamaktadır.
5- Sürekli sosyal medya platformlarınız da reklam yapmamalısınız
Sürekli olarak reklam paylaşımlarınızı görmek genellikle kullanıcılarınızı rahatsız hissettirir. Sizi sadece reklam paylaşımlarınızdan dolayı takip etmekten vazgeçmelerine yetebilir. Sosyal medya platformlarında insanların vakit geçirmelerinin en temel amacı keyif almaktır. Sürekli reklam içeren postlar yerine kullanıcılarınızı ilgisini çekebilen gönedirler paylaşmak daha bağlayıcı olabilmektedir.
6- Sosyal medya kanallarınızın kimlerin erişimi dahilinde olacağı da önemli olmaktadır.
Markalarınızın sosyal medya platformlarının da kullanım durumu, marka kimliklerinize doğrudan bir şekilde etki etmektedir. Özellikle de, sağlam olan müşteri ilişkilerini geliştirme konusunda da önemini göz önünde bulundurmuş olduğunuzda, sosyal medya platformlarının markalarınızın itibarının üzerinde de ciddi bir etkiye sahip olduklarını söylemek de yanlış olmamaktadır.