
SOSYAL MEDYA DÜZENLEMESİNDE NELER OLMALIDIR?
Sosyal medya platformlarının düzenin de paylaşım düzeni;
Sosyal medya platformları ve içerik pazarlaması ile ilgili olan çalışmalar yapmakta olan tüm markalar üzerinden en çok merak dilen konular üzerinde olan biri de, sosyal medya platformlarının düzenlemesi konusunda hesap üzerinde hangi sıklıkla paylaşımda yapılması söz konusu olmaktadır. Sosyal medya platformlarının üzerinde yapılmakta olan paylaşımlar sayfadan sayfaya farklılık göstermektedir. Çünkü her marka sosyal medya pazarlama alanını çok farklı şekillerde kullanabilmektedir. Bazı markalar ise sosyal medya platformlarını insan kaynakları iletişimi açısından, bazıları ise ürünlerinin tanıtımı yapmak açısından, bazıları ise sadece müşteri ilişkilerini yönetmek amacıyla kullanıyorlar. Diğer bir yandan sosyal medya platformlarının iletişimi merkezi içerisinde içerik paylaşımları bulunduğundan dolayı her içeriğin paylaşım ve etkileşim biçimi farklı olmaktadır. Sosyal medya platformlarının iletişimi içerisinde markalara göre farklılıklar gözlendiği gibi sektörlere göre de farklılıklar görülmektedir. Bazı sektörler içerisinde çok fazla bir şekilde iletişim kurmanın yerinde olmadığı gibi bazılarında ise aşırı iletişim kurmak sakıncalı olmayabiliyor.
Bütün bu farklılaşmadan dolayı yine de sosyal medya üzerinde strateji yenilenirken bazı elinizde olan verilere ve daha önce denenmiş olan ortalama olasılıkları da düşünerek hareket edilmesi gerekmektedir. Dünya üzerinde en önemli olan şey analiz araçları ve sosyal medya platformları üzerinde olan verilerin de derlenerek, sosyal medya platformları üzerinde daha verimli olan iletişim kurabilmek açısından ideal post paylaşımların adetleri hesaplanmış durumda olmaktadır.
Strateji planlarken ya da sosyal medya platformlarınızı düzenlerken, ortalama veri analizlerini baz alarak hareket edebilirsiniz ancak bunların yanında yine dijital pazarlama alanının her tarafında olduğu sosyal medya platformlarının pazarlaması üzerinde de durmaksızın test ve analizleri yapmanız ve bu şekilde de sizin için en verimli olan yolları ve stratejileri bulmanız gerekmektedir. Yani her hâlükârda ölçmelisiniz, ölçün ve yeniden ölçün!
Facebook sosyal medya platformu;
Dünya üzerinde en büyük sosyal medya platformlarından biri olan Facebook üzerinde günlük olarak ortalama 2 kez paylaşımda ya da gönderi de bulunmak sahip olduğunuz like (beğenme) ve yorum sayılarının düşmesini engelleyecek olan en önemli olan unsurlar içerisindedir.
Twitter sosyal medya platformu;
Daha çok haber edinmek amacıyla yararlanılan Twitter platformu üzerinde yapılan analizler içerisinde paylaşım yaptığınız aynı gün içerisinde 3. Yaptığınız paylaşımdan sonrasında etkileşim çok hızlı bir şekilde düşmektedir. Sağlıklı bir Twitter platformu iletişimi açısından ideal bir paylaşım sayısı maksimum 3 olması gereklidir.
Instagram sosyal medya platformu;
Diğer sosyal medya platformlarına oranla daha yeni olan Instagram üzerinde diğer platformlara oranla etkileşim oranı daha da yüksektir. Sahip olduğu etkileşim oranının da yüksek olması nedeniyle fazla post paylaşımı yapan markalar açısından negatif bir etki yaratmaz ancak yine de sayfalar açısından günde 2 kez paylaşımda bulunmak daha doğru olacaktır.
Linkedin sosyal medya platformu;
Profesyonel yaşamınızın en önemli sosyal medya platformlarından biridir. Linkedin platformu üzerinde hafta içi her gün sadece 1 kez paylaşım gerçekleştirmek sizi takip eden kişilere %60 oranında daha fazla ulaşmanızı sağlamaktadır.
Google + sosyal medya platformu;
Hemen hemen herkesin bir Google + hesabı bulunmaktadır ancak genellikle en son ne zaman Google + hesabına giriş yaptıklarını neredeyse kimse bilmemektedir. Dünya üzerinde bu durum genellikle böyledir. Ancak iletişim kurma yollarından harika bir platformdur. Google ciddi bir sayıda kullanıcıya sahiptir. Google + platformu üzerinde iletişim kurmak açısından günde en az 1 kez paylaşımda bulunmanız sizlere fayda sağlamaktadır. 3 adet paylaşım sonrasında ise yapılmış olan tüm araştırmalar sonucunda elde edilen etkileşimin %50’nin altına düşürmektedir.
Pinterest sosyal medya platformu;
Türkiye üzerinde çok kullanılan bir platform olmasa da Pinterest uygulamasını seven gerçekten çok seven kişi sayısı da oldukça fazladır. Üstelik Pinterest platformunda bulunan kitle diğer ağlara oranla da çok daha bilinçli ve marka sadakati daha iyi olan bir platformdur. Pinterest platformu üzerinde günde ortalama olarak 5 sefer paylaşımda bulunmak, markaların Pinterest üzerinde aşırı bir şekilde büyümesine katkıda bulunmaktadır.
Blog Post sosyal medya platformu;
İçerik pazarlamasının en yaygın olarak kullanılmakta olan yöntemlerinden biri olan blog platformunda da, birçok şirket ayda sadece 3-5 kez içerik paylaşmaktadır. İdeal bir blog iletişimi açısından bu sayı etkileşim için yetmemektedir. Etkileşim açısından haftada 2 kez blog platformunda bir şeyler paylaşımda bulunmak, internet web sitenizin trafiğine ve toplamış olduğunuz lead sayılarına en az %20 katkıda bulunur. Blog üzerinde yaptığınız paylaşımları diğer sosyal medya platformları üzerinde de gerçekleştirdiğinizde bu oran zaman içerisinde daha da artacaktır.