
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI NASIL YAPILMALIDIR?
Sosyal medya danışmanlığı yapanlar; Facebook, Instagram, Twitter platformları gibi olan sosyal eğlence platformlarının sahip olduğu tüm teknik özellikleri bilmeleri gerekmektedir. Bunun yanında ayrıca da dijital reklam ve pazarlama alanlarında strateji uygulamayı da bilmeleri markaları öne çıkarmaları açısından oldukça önemlidir. Hem marka bilinirliğinin hem de bununla beraber satış rakamlarının yükselmesi sosyal medya danışmanlığı yapan kişilerin temel hedefi olmalıdır. Sosyal medya danışanları bazı analizler gerçekleştirmeleri gereklidir.
· İlk olarak işletme analizi yapmalıdırlar.
Sosyal medya danışmanlığı yapmak için anlaşılmış olan firmalara en doğru olan hizmeti verebilmek adına ilk olarak sahip olduğunuz işletmenin çözümlemesi yapılmalıdır. Bu süreç içerisinde hem firma üzerinden bilgi talep edilebilir. Firma hakkında neden bu hizmeti almak istediği, markanın misyon ve vizyonunun ne şekilde olduğu, hangi sektör üzerinde çalışma gerçekleştirdiği, sektör üzerinde hangi konum içerisinde yer aldığı gibi hususlar bulunmalıdır.
· Rakiplerinin ve ne üzerinde satış yapılacaksa pazar analizi gerçekleştirmelidir.
Sosyal medya danışmanlığı hizmeti verilirken ikinci aşaması içerisinde firmanın rakipleri ile arasındaki olan bağ ve pazar durumu incelenmelidir. Rekabet güçleri ve stratejileri bilinmelidir ki,rakipler elenebilsin.
· Markaları yaymak açısından sosyal ağ araştırması yapılmalıdır.
Firmanın sahip olduğu sosyal ağ vaziyetlerinin belirlenmesi strateji kurmak açısından zorunludur. İşletmenin hangi sosyal medya platformlarını kullanmış olduğu, sosyal medya platformları üzerinde etkileşim oranları, dijital dünya içerisinde müşterileri ile olan ilişkileri ve bununla beraber eksiler ve artıları da belirlenmelidir. Bu şekilde yapıldığında bir yol haritası çıkarılabilmektedir.
Sosyal medya danışmalığı yapanlar; sosyal platformlarda yaşayanlar, kendilerine özgü olan tecrübe ve donanıma da sahip olan, sosyal medya platformlarının ince olan çizgilerini takip ederek bu ağları yöneten özel kişilerdir.
Sosyal medya danışmanlığı yapan kişiler ellerindeki sahip olduğu materyalleri en iyi ve en özgün olacak şekilde kullanmaları gereklidir. Her ne kadar ülkemizde dijital Pazar yaygınlaşmamış olsa da yine de rekabet bulunmaktadır.
Her kurum dijital dünyanın yaygınlaşması ile birlikte elbet bir gün sosyal medya platformları ile yüzleşmek durumunda kalacaktır.
Markanızı tamamen emanet ettiğiniz sosyal medya danışanlarının çalışmalarından verim almak çok basittir.
1. Sosyal medya platformlarında yer almak,
2. Sosyal medya danışmanlığı için yeterli bir bütçe ayırmak,
3. Kurum ya da marka olarak beklentilerinizi doğrudan aktarmalısınız,
4. Önemli olarak da danışmanlık konusunda kiminle çalışacağınıza karar verin.
Sosyal medya danışmanlığı yapanların görevleri;
- Kuru ya da markaların sosyal medya platformlarında hesaplarını oluşturarak daha dinamik bir hale getirerek ve profesyonel olarak yönetmelidir.
- Sosyal medya platformları üzerinden reklam ve aynı zamanda pazarlama stratejilerini de oluşturarak bu stratejileri yönetmelidir.
- Kurum ya da markalarınıza özel olan kampanyalar, dikkat çeken etkinlikler, anket ya da firmanız hakkında bilgiler oluşturur, bu bilgileri de kitlenizle buluşturmalıdır. Dahasonra raporlayarak bunları kayıt altına alır.
- Yapmış olduğu analizler sonrasında bir sonraki ayların hedeflerinin ne olacağını belirler.
- Sosyal medya platformlarında bulunan üyelerle, kurum ya da marka arasında bir iletişim ve bağ oluşmasını sağlamalıdır.
- Sosyal medya platformlarında görünümü düzenlemelidir.
- Sektörün eksik noktalarını araştırır ve bu noktaları güçlendirir.
- Sosyal medya platformlarında yorum ve beğenileri rapor ederek reklam yapan kişilere ulaştırmalıdır.
- Sosyal medya platformları üzerinde marka platformları üzerinde bilinirliliğinizi arttırmaya yardımcı olmalıdır.
- Satışlarınızı gerçekleştirme de yardımcı olmalıdır.
- Markanın güncel olması açısından araştırmalar yapmalıdır.
Sosyal medya danışmanlığı ne kadar basit ve küçük bir işmiş gibi görülse de aslında sürekli olarak dinamik olup sürekli olarak çalışma gerektiren ciddiye alınması gereken bir iştir.
Sosyal medya danışmanlığı yapan kişilerin, yardım aldıkları bazı sosyal medya araçları;
– Facebook platformu
– Twtter platformu
– Google+ platformu
– LinkedIn platformu
– Youtube platformu
– Instagram platformu
– Foursquare platformu
– Pinterest platformu
– Slideshare platformu
– FriendFeed platformu
– SoundCloud platformu ve benzeri olan sosyal medya platformlarını kapsamaktadır.
Sosyal medya danışmanlığı almak oldukça önemlidir. Çünkü profesyonel olan anlamda ürün ve markaların tanıtımlarını gerçekleştirmek oldukça önemlidir. Bunun açısından yine doğru olan hedef kitleye ulaşılması önemlidir. Sosyal medya platformlarının adım adım takip edilip geliştirilmesi de satışlarınızı genişletmeniz açısından oldukça önemlidir.