
REKLAM FİLMLERİ NASIL İLGİ ÇEKİCİ HALE GETİRİLEBİLİR?
Reklam filmleri genellikle insanları gönüllü olarak belli bir davranış üzerinde bulunmaya ikna etmek amacıyla oluşturulmaktadır. Aynı zamanda amacı insanları belirli bir düşünceye yöneltmek, aynı zamanda dikkatlerini de bir ürünün vermiş olduğu hizmete, fikir ve reklam yapan kuruluşlara çekmeye çalışmak, ürün ile ilgili olan konular hakkında bilgi vermek, amacıyla da oluşturulmaktadır. İletişim araçları üzerinden yer ya da bir miktar süre satın almak yoluyla da sergilenmekte olan ya da farklı yollar üzerinden örneğin platformlar üzerinden de kullanıcılarına ulaştırılmakta olan kısa filmlerdir.
Reklam filmlerinin ilgi çekmeleri açısından;
· İlk olarak reklam filmi basit olmalıdır; çekilen reklam filmleri anlatılmak istenilen şeyin en basit bir şekilde anlatılması gereklidir.
· Anlatılmak istenen ürünle alakalı olmalıdır; Reklam filmlerinde sunulmakta olan hikaye ya da anlatılan olay direkt olarak anlatılmak istenen ürün ya da konuyla ilgili veya alâkalı olması gereklidir.
· Reklam yaparken ellerinden geldiği kadar şaşırtıcı olmalıdır; Özellikle de reklam izleyicilerinin dikkatini çekmek amacıyla beklenmeyenin sunulmuş olması gereklidir. Yani bir reklam izleyenlerini ilk olarak zihinsel olan bir kalıba sokması gereklidir. Daha sonra bu kalıbı hiç beklenmeyen bir anda kırarak izleyicisini şaşırtmalıdır.
· Reklam filmi gayet açık, net ve aynı zamanda sağlam olmalıdır; İletilmek istenmekte olan mesaj insan beyni üzerinde çok açık ve aynı zamanda sağlam olan imgeler oluşturması gereklidir.
· Reklam filmi renkli olmalıdır; Reklam filminin ürüne ait olan duygusal bir rengi olması gereklidir. İletilen mesaj kişilerde bir duygu uyandırsın ki, o ürünü alırken bu hissettirebilen duyguyu her aldığında hatırlasın.
· Reklam filmi inandırıcı olmalıdır; Reklam filmi izleyicisine verilmek istenen mesaja inanmayı desteklemesi gereklidir.
Reklam filmleri, şirketlerin kendilerinin ya da sahip oldukları ürünlerinin gazete, TV, dergi, afiş, internet online ya da nesnel olan araçları kullanarak tanıtım amaçlı üretmiş oldukları kısa filmlere denmektedir. Reklam filmlerinin amacı tanıttıkları ürünlerin çok sayıda satılmasıdır. Bu amaçla da reklam filmlerin doğruyu yansıtması müşteri açısından oldukça önemlidir. Bu amaçla da reklam filmlerinin ilgi çekici olması gerekmektedir. İlgi çekici olması izlenme sayısıyla beraber satın alınma durumunu da arttıracaktır. Çekilmekte olan reklam filmlerinin süresi çok uzun tutulmamalıdır.
Reklam filmleri içerisinde ürün ile ilgili olan resim ve görüntülere de yer verilmesi gereklidir. Bu görüntüler ya da çekilmiş olan videolar ayrıca ürün hakkında olan seslendirmeler ile de desteklenmelidir. Kaliteli reklam filmleri oluşturulması açısından işi bilen kişiler tarafından yapılmalıdır. Bunlar üzerinde genellikle reklam işleri ile uğraşan ve düzenleyen genellikle reklam ajanslarıdır. Reklam ajansları da ürüne en uygun olan bir senaryo hazırlayıp o senaryo üzerine de reklam filmi oluşturmalıdırlar.
Reklam filmlerini düzenlerken dizi veya filmlerde oynayan oyunculardan, ressamlar tarafından, film şirketlerinden ve matbaacılardan yardım alınmaktadır. Bu gibi unsurlar tarafından faydalanılarak en iyi olan reklam filmlerini oluşturulup tüketiciye sunuluyor. Bu filmler genellikte olarak televizyon ekranları üzerinde yayınlanmaktadır. Ancak günümüz içinde sosyal paylaşım sitelerinin de kullanımı artmış oldukça bu filmlerin yapılan bu paylaşım siteleri ve platformlar üzerinde paylaşılması ürün reklamının daha geniş olan kitlelere yayılmasına sebep olmaktadır.
Ancak izleyicinin ilgisini çekmeyen reklam filmleri tüketiciler tarafından izlenmez. Bu sebeple de elde edilen bu hususlara dikkat edilmesi gereklidir. Ayrıca bu filmler üzerinde yazıların yerine seslendirmelerin de kullanılması gerekli olmaktadır. Ancak seslendirme üzerinde de kısa ve çekici olan cümleler kullanılması gereklidir.
Reklam filmi unsurları;
- Belirli bir ücret karşılığı yapılması
- Tanıtımı yaptıran bir firmanın bulunması
- Tüketicilere hitap eden aynı zamanda ilgi çeken görsel ve seslerin kullanılmış olması
Yaratıcı olan reklamlarda tüketiciye anlatılmak istenen mesaj;
- İlk olarak nereden alınması gerektiği
- Nasıl alınması gerektiği
- Hangi fiyat üzerinden tanıtılmakta olan ürünün alabileceğini
- Doğru mal ve ürünleri almaları açısından da yol gösterici olması gerekmektedir.
- Ayrıca pazar paylarının arttırmasını ve aynı zamanda marka değerlerinin de yükselmelerine katkı sağlayıcı özellikte olmalıdır.
Aslında bir reklam filmi sürekli olarak bir tanıtımı, geliştirilmekte olan bir yaratıcılığı, yepyeni olan fikir ve bu fikirleri uygulama ve aynı zamanda stratejileri de uygulama sanatı denilebilmektedir.