
Dijital Müzik Dağıtım
Bundan otuz yıl öncesine kadar insanlar müzik dinleme aracı olarak CD’leri, kasetleri ve plakları kullanırdı. Günümüzde ise durum daha farklı. İnternetin yaygınlaşmasıyla ve mobil cihaz kullanımının artmasıyla birlikte müzik sektörü, kendine dijital ortamlarda yer buldu. Eskiden müzik dağıtımında fiziksel cihazlar gerektiği için daha fazla bütçe gerekiyordu. Günümüzde dijital müzik dağıtımı, sosyal medyada kaliteli bir mikrofon, kulaklık ve kamerayla yapılabiliyor. Bu durum ise müzik dağıtım şirketlerinden bağımsız olan sanatçıların kolay bir şekilde müzik yayınlayabilmesini sağlıyor.
Dijital müzik piyasası, yoğun internet kullanımıyla birlikte dijital dünyada kendine büyük bir yer edinmektedir. Sosyal platformlarda en çok izlenen video kategorisi olan müzik, sosyal medya uzmanlarının yardımıyla yayınlandığında büyük bir getiri sağlayabilir. Spotify, iTunes, YouTube Music, Deezer, Apple Music, ve Fizy gibi dijital müzik platformlarında sosyal medya uzmanları, istatistikleri takip ediyorlar. Böylece, müzik dağıtımı yapmak isteyen sanatçının ya da şirketin hazırlamış olduğu müziği, internet kullanıcılarına sunmuş oluyorlar.